ההיי-טק מגיע למעדנייה

כתבה שהתפרסמה באתר "ערוץ 7" על מאזני "שקל"

 

ההיי-טק מגיע למעדנייה

אחרי שכמעט כל דבר בסופר שודרג ומופעל דיגיטלית, הגיע תורה של – המעדנייה. לקוח ממוצע מבלה 5 עד 12 דקות בממוצע בהמתנה בעמדת המעדנייה בסופרמרקט, בין אם מדובר באגף הגבינות, הסלטים, הבשרים או הנקניקים - כך עולה ממחקרים שערכו בשנים האחרונות רשתות השיווק הגדולות.
עבור הלקוח, מדובר בזמן קניות מבוזבז. עבור הסופרמרקט - זהו פרק זמן שיווקי איכותי מבוזבז, אותו ניתן היה לנצל כדי לחשוף את הלקוח "השבוי ממילא" לפרסום אינטראקטיבי ואפקטיבי בעמדת מכירה עשירה וצבעונית.
"בזבוז" זמן הפרסום היקר הזה עומד בקרוב להיפסק, עם כניסתם לשוק של מאזני השקילה החדשים והמהפכניים למעדניות ולסופרמרקטים SC 1000 ממשפחת( B.I.S (Business Intelligent Scale של חברת "שקל" הישראלית
 אשר פותחו בעזרת אנשי המקצוע של חברת ההנדסה "זיו אב טכנולוגיות".
המאזניים פורצי הדרך מכילים כמובן את שתי הפונקציות הקבועות - משקל דיגיטלי רגיש ומדויק ביותר, ומערכת חדשנית להדפסת פתקיות עם משקל המוצר, המחיר לקילו וסכום הנטו לתשלום.
אולם שתי הפונקציות הנוספות הן אשר הופכות את המאזניים האלה למתקדמים ביותר בעולם כיום: הן מבוססי טכנולוגיית PC, כלומר הן מחוברות למחשבים ייעודיים, וכוללים מסך צבעוני, עליו מופיעים הנתונים של המוצרים אותם רוכש הקונה בדמות אייקונים, תמונות ושורה ארוכה של נתונים רלוונטיים - מחיר, משקל וכדומה. אל הצד של הלקוח מופנה מסך מגע נוסף שבו מופיעים על שטח של כרבע מגודל המסך נתוני המוצר, ובשלושת הרבעים האחרים של שטח המסך מופיע מידע פרסומי ואינטראקטיבי אליו נחשפים כל אלה שעומדים בתור למעדנייה, ובמיוחד הלקוח הנוכחי.
פרננדו גרוס, מנהל המכירות של חברת "מאזני שקל', אומר כי מדובר במאזניים מהמתקדמים בעולם. "אם מחשבים את זמן החשיפה הזה במעדניות של רשתות גדולות, בהן דלפק המכירה יכול להתפרש לאורך של 40 מטרים עם 15 עמדות שקילה שונות, אנו מקבלים פלטפורמת פרסום חזקה ואפקטיבית במיוחד, שעד היום לא נוצלה", מסביר גרוס. "כך, לדוגמה, המשקל החדש מחובר למערכת חכמה שיודעת להתאים את המידע המתפרסם על גבי המסך למוצר שהלקוח הרגע רכש. נניח שאדם יזמין חומוס במשקל, המערכת תדע בזמן הזה לספק לו מידע מתאים למזון שהוזמן ובנוסף תציג לו פרסומים על טחינה, שמן זית, פיתות או סחוג".
את הפרסומות והמידע הטקסטואלי למחשב המאזניים יבצעו מנהלי הסניפים באופן עצמאי או בליווי אנשי השיווק והפרסום של הרשת. עדכון התכנים נעשה באופן עצמאי ואינו מצריך איש שירות.
המאזניים פותחו ועוצבו עם סיוע של חברת זיו-אב טכנולוגיות, מעצבת המוצר עבור זיו-אב הייתה גילי בריקס, חברה שידועה בעיצובים הטכנולוגיים המתקדמים שלה. המאזניים החדשות עומדות להיות משווקות בקרוב גם בארץ וגם בחו"ל – ו"שקל מאזניים" מתכוון להגיע לכל סופר שמחפש חוויה מהנה עבור לקוחותיו.